Kontakt

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

1. Všeobecné ustanovenia

 

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán podľa zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov („Obchodný zákonník“) vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi HLS Body s.r.o. a zákazníkom:

HLS Body s. r. o. (ďalej len „predávajúci“)
Družstevná 486/69
PSČ 916 01 Stará Turá
IČO: 45456411
DIČ: 2022992862
IČ DPH: SK2022992862
zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, odd. Sro, vl. č. 22745/R
Kontaktné údaje:
tel: +421 911 628 215
mail: hls-body@hls-body.sk
Ďalšie kontakty sú uvedené na web stránke hls-body.sk v časti Kontakt.
a
Zákazník (ďalej len „kupujúci“)
sa rozumie každá fyzická osoba a podnikajúca fyzická alebo právnická osoba, ktorá objednáva tovar a využíva službu predávajúceho.

 

2. Objednávka

 

  1. Predmetom kúpnej zmluvy / objednávky sú položky tovarov a služieb výslovne uvedené v kúpnej zmluve alebo objednávke.
    Ak nie je uzavretá písomná kúpna zmluva, vzniká zmluvný vzťah na základe objednávky/ ponuky odsúhlasenej kupujúcim a predávajúcim.
  2. Kupujúci si môže objednať tovar v písomnej i elektronickej podobe prostredníctvom e-mailu, poštou, telefonicky alebo cez ehop www.hls-body.sk.
    Objednávka musí obsahovať: obchodný názov firmy (meno kupujúceho), fakturačnú adresu, IČO, DIČ, IČ DPH, telefonický kontakt, meno kontaktnej osoby, e-mailovú adresu, dodaciu adresu – v prípade, že bude iná ako fakturačná adresa, presný popis / presná špecifikácia a počet kusov objednávaného tovaru.
  3. Kupujúci odoslaním objednávky / uzatvorením kúpnej zmluvy predávajúcemu potvrdzuje, že sa dôkladne oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a súhlasí s nimi.
  4. Ak má kupujúci nadštandardné a zvláštne požiadavky (napr.: obalový materiál, expirácia, kvalita, spôsob dodania, atď.) je povinný včas pred uzatvorením zmluvy / objednávky, toto samostatne písomne špecifikovať.
    Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť následné zmeny v kúpnej zmluve / objednávke.

 

3. Potvrdenie objednávky

 

  1. Kupujúcemu sa potvrdzujú ceny v okamihu uzatvorenia kúpnej zmluvy / objednávky v zmysle platných cenníkov.
    Kupujúcemu sa fakturujú ceny v zmysle potvrdenej kúpnej zmluvy / objednávky a v zmysle platnej legislatívy v SR v okamihu vystavenia faktúry a aktuálnej platnej dani z pridanej hodnoty (DPH).
  2. Predávajúci objednávky potvrdzuje písomne emailom, pokiaľ nie je dohodnuté s kupujúcim inak (v prípade telefonickej objednávky priamo predávajúci môže ústne potvrdiť objednávku v rámci telefonického rozhovoru).
    Na potvrdení objednávky sa tiež uvádzajú platobné podmienky a predpokladaný termín dodania.
  3. Ak sa tovar expeduje ihneď po obdržaní objednávky, predávajúci môže namiesto potvrdenia objednávky na objednaný tovar vystaviť kupujúcemu priamo faktúru alebo dodací list.
  4. Ak nie je písomnou formou dohodnuté inak, v cene tovaru nie je zahrnutá montáž, zaškolenie personálu práce s tovarom, balné a prepravné náklady na miesto určenia kupujúcemu, ktoré sa účtujú samostatne.

 

4. Storno objednávky

 

  1. Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením alebo pred uzatvorením kúpnej zmluvy.
    Objednávku je možné stornovať výlučne elektronicky prostredníctvom e-mailu hls-body@hls-body.sk alebo office@hls-body.sk .
    Pri stornovaní objednávky je kupujúci povinný uviesť dátum a číslo objednávky. Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci kupujúcemu elektronicky e-mailom.
    Ak predávajúcemu vznikli náklady stornovaním objednávky zo strany kupujúceho, predávajúci má nárok na vymáhanie preukázateľnej škody, ktorá mu stornovaním objednávky vznikla (napr. náklady spojené so zapožičaním tovaru, vypracovanie dokumentácie, atď).
  2. Tovar objednaný a zhotovovaný na zákazku po potvrdení objednávky kupujúcemu, nie je možné zo strany kupujúceho zrušiť.
  3. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť v prípade ak sa predmet zmluvy prestane vyrábať alebo dodávať alebo v prípade vyššej moci. Ak táto situácia nastane, predávajúci bude kontaktovať kupujúceho telefonicky alebo e-mailom za účelom dohody na ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci už uhradil časť alebo celú sumu kúpnej ceny vopred, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet alebo adresu v lehote 14 pracovných dní. Predávajúci ani kupujúci v takomto prípade nemajú nárok na akékoľvek sankcie a náhrady prípadne vzniknutej škody.
  4. Tovar môže kupujúci vrátiť len s písomným súhlasom predávajúceho.

 

5. Platobné, dodacie podmienky a kúpna cena

 

  1. Kupujúci sa zaväzuje úplne zaplatiť za tovar a službu bezhotovostne prostredníctvom platobnej karty, bankovým prevodom alebo na dobierku v hotovosti.
    Kúpna cena bude považovaná za zaplatenú pripísaním celej kúpnej ceny na účet predávajúceho.
  2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za objednaný produkt v lehote podľa obsahu kúpnej zmluvy / objednávky a v termíne splatnosti uvedenej na faktúre.
  3. V prípade uzatvárania kúpnej zmluvy / objednávky zmluvného vzťahu s novým zákazníkom si predávajúci vyhradzuje právo požadovať úhradu ceny od kupujúceho vopred.
    Pokiaľ kupujúci platbu neuhradí do 7 dní od vyzvania, objednávka môže byť zo strany predávajúceho stornovaná.
    Platbu vopred môže tiež predávajúci požadovať v prípade, ak dôjde u kupujúceho k omeškaniu úhrady ceny alebo vzniknú pochybnosti o platobnej schopnosti kupujúceho.
    V týchto prípadoch si predávajúci vyhradzuje právo viazať ďalšie dodávky tovaru na poskytnutie adekvátnej zábezpeky.
  4. Faktúra spĺňa náležitosti daňového dokladu podľa zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov.
    Faktúra je splatná bez akýchkoľvek zrážok do 14 kalendárnych dní od dátumu vystavenia faktúry, pokiaľ nie je písomnou formou dohodnuté zo strany predávajúceho inak.
    Za dátum zdaniteľného plnenia sa považuje deň, keď bol tovar alebo služba dodaná kupujúcemu.
  5. Faktúra je zaslaná zákazníkovi po dodaní tovaru alebo služby elektronickou formou na e-mail, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
    Ak kupujúci vyžaduje papierové doručenie, faktúra je priložená v balíku s tovarom alebo zaslaná poštou na jeho vyžiadanie.
    Platobná povinnosť kupujúceho je splnená až vtedy, keď je fakturovaná čiastka v plnej výške pripísaná na bankový účet predávajúceho.
  6. Úrok z omeškania pri neskorej platbe zákazníka je 0,05 % z celkovej fakturovanej čiastky za každý deň omeškania. V prípade omeškania úhrady ceny uvedenej na faktúre dlhšie ako 60 dní od dátumu splatnosti faktúry sa zákazník zaväzuje zaplatiť predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške 15 % z každej nezaplatenej faktúry. Zaplatenie zmluvnej pokuty nijako neovplyvňuje právo predávajúceho na náhradu spôsobenej škody a úplnej úhrady faktúry.
  7. V prípade neuhradenia faktúr / faktúry si predávajúci vyhradzuje právo pozdržať alebo zrušiť rozpracované objednávky kupujúceho až do úplného zaplatenia ceny uvedenej v predmetnej faktúre.
  8. V prípade, že u kupujúceho nastane zmena vo fakturačných údajoch, je jeho povinnosťou o tejto zmene neodkladne informovať predávajúceho, najneskôr však so zaslaním prvej objednávky po tejto zmene.
  9. V prípade, ak kupujúci zaplatil predávajúcemu kúpnu cenu za produkt dohodnutý v kúpnej zmluve / objednávke, kupujúci môže požiadať o odstúpenie od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len z vážnych a oprávnených dôvodov a len v súlade s platnými právnymi predpismi SR a s písomným súhlasom predávajúceho.
  10. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu v zmysle obsahu a splatnosti vystavenej faktúry po prevzatí produktu, kupujúci súhlasí s tým, že predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať od kupujúceho vrátenie predmetných výrobkov, požadovať náhradu za vzniknuté náklady spojené s objednaním a dodávkou nezaplateného produktu, požadovať ďalšiu náhradu za preukázateľne vzniknutú škodu (napr. oprava, repasáš, dekontaminácia, finančnú stratu za následný predaj za nižšiu cenu zodpovedajúcu už použitého výrobku /secondhand, atď.)
  11. Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k produktu až do úplného zaplatenia kúpnej ceny uvedenej na faktúre.
  12. Doklad o kúpe (faktúra) vystavený na základe kúpnej zmluvy / objednávky medzi predávajúcim a kupujúcim je súčasne daňovým dokladom.
  13. Prevzatie produktu kupujúcim je zásadne možné až po jeho úplnom zaplatení, pokiaľ nie je písomnou formou dohodnuté inak.
  14. Kupujúci je povinný pri používaní výrobkov prioritne sa riadiť pokynmi výrobcu uvedených v návodoch na obsluhu a odporučeniami predávajúceho.
  15. Kupujúci je zodpovedný za využívanie k servisnej činnosti len certifikovaných technikov s platnými certifikátmi.
  16. Kupujúci je povinný si skontrolovať dodaný produkt ihneď po doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že produkt má nejaké vady, túto skutočnosť oznámi predávajúcemu bezodkladne, najneskôr však do 3 dní od prevzatia výrobku a uplatní si u predávajúceho reklamáciu produktu.
  17. Ak predávajúci nesplní zmluvu, pretože objednaný produkt z vážnych dôvodov, vyššej moci nemôže dodať alebo službu poskytnúť, je povinný o tom bezodkladne informovať kupujúceho.
    V prípade, že kupujúci uhradil úplnú alebo časť ceny výrobku alebo služby, predávajúci je povinný do 14 dní kupujúcemu vrátiť cenu zaplatenú za produkt alebo preddavok, ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na náhradnom plnení.
    Ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na náhradnom plnení, predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu cenu zaplatenú za produkt či službu.
    Pri náhradnom plnení je predávajúci povinný kupujúcemu dodať produkt alebo poskytnúť službu v rovnakej kvalite a cene, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
  18. Predávajúci je oprávnený a vyhradzuje si právo poskytnúť zľavu z cenníkovej ceny
  19. V prípade vykonávania pozáručných servisných služieb predávajúci účtuje okrem hodinovej sadzby, či sadzby za výkon aj dopravné náklady s tým spojené, pričom cenu za náhradné diely a použitý materiál sa účtuje v jednotlivých položkách samostatne.

 

6. Dodacie termíny a prepravné

 

  1. Ak nie je zmluvne medzi predávajúcim a kupujúcim dohodnuté inak, tovar je štandardne doručovaný kuriérskou spoločnosťou alebo slovenskou poštou.
  2. V prípade, že je tovar skladom, je expedovaný do 24-48 hodín, pokiaľ nie je dohodnuté inak. Výnimkou je situácia, keď tovar nie je na sklade – dodacia lehota môže byť dlhšia.
    Kupujúci je o predpokladanom termíne doručenia informovaný.
  3. Dopravné a balné je účtované v zmysle platnej tarify kuriérskej spoločnosti, resp. slovenskej pošty a v zmysle nákladov spojených s balením výrobku.
    Ak ide o nadrozmernú zásielku, dopravné je účtované individuálne, podľa platnej tarify dopravcu.
  4. Náklady, ktoré vzniknú predávajúcemu na základe mimoriadnych požiadaviek kupujúceho ohľadom balenia, označenia alebo spôsobu odoslania a dodania sa účtujú samostatne..
    Ak predávajúcemu pri plnení záväzku voči kupujúcemu bránia okolnosti, ktoré v zmysle § 374 Obchodného zákonníka vylučujú zodpovednosť za neplnenie záväzku, dodacia lehota sa predĺži v primeranom rozsahu.
    Ak okolnosti vylučujúce zodpovednosť predávajúcemu zabránia v dodaní tovaru alebo služby, je predávajúci od tohto záväzku oslobodený.
  5. Pokiaľ nebude v kúpnej zmluve / objednávke dohodnuté inak, platí že ceny sú stanovené pri dodacej podmienke „EX WORKS“.

 

7. Výhrada vlastníctva

 

  1. Všetok dodaný tovar zostáva majetkom predávajúceho až do úplného uhradenia kúpnej ceny kupujúcim za dodaný tovar.
  2. Kupujúci je povinný predávajúceho bezodkladne a okamžite oboznámiť o každom ohrození jeho práv voči tovaru, ktorý zostáva v jeho vlastníctve, predovšetkým o zriadení zádržného práva a iných druhoch obmedzení práv.
    Ak si kupujúci nesplní svoje záväzky v plnom rozsahu, zaväzuje sa zaplatiť predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške 15 % z nezaplatenej faktúry.
    Zaplatenie zmluvnej pokuty nijako neovplyvňuje právo predávajúceho na náhradu spôsobenej škody a úplnej úhrady faktúry.

 

8. Záručné a reklamačné podmienky

 

  1. Pri preberaní tovaru je povinnosť kupujúceho si dôkladne skontrolovať kompletnosť tovaru (typ, množstvo) a či nie je tovar viditeľne poškodený.
    Neskoršie reklamácie nemôžu byť akceptované.
  2. Predajca neručí za prípadné škody spôsobené oneskorením zásielky.
  3. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza z predávajúceho na kupujúceho okamžikom odovzdania tovaru prvému dopravcovi na prepravu pre kupujúceho, príp. okamžikom prevzatia tovaru priamo kupujúcim.
  4. Kupujúci je povinný vystaviť osobe, ktorú použije na prevzatie predmetu zmluvy splnomocnenie.
    Pri preberaní predmetu zmluvy sa oprávnená osoba preukazuje oprávnenému zamestnancovi predávajúceho splnomocnením.
    Predávajúci je oprávnený požadovať overenú kópiu hore uvedeného splnomocnenia a kupujúci alebo ním poverená osoba je povinná tejto požiadavke vyhovieť, inak je predávajúci oprávnený odmietnuť odovzdať tovar.
    Splnomocnenie predávajúci nebude požadovať v tom prípade, pokiaľ kupujúci určí zodpovedné osoby na prevzatie predmetu zmluvy jednorazovo a to písomnou formou a predávajúci s tým súhlasí.
  5. V prípade reklamácie kupujúci reklamuje tovar v zákonnej lehote podľa podmienok stanovených v obchodnom zákonníku.
  6. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť predávajúcemu reklamovaný produkt čistý, nekontaminovaný, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane faktúry alebo iného preukázateľného dokladu o úplnom zaplatení produktu predávajúcemu. K reklamácii je nutné predložiť kópiu faktúry alebo záručný list.
    Ak je na tovar poskytovaná záruka, musí byť chyba oznámená predávajúcemu a nároky vyplývajúce z vady tovaru uplatnené do konca tejto záručnej doby.
    Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
  7. U zariadení, kde servis zabezpečuje tretia strana (výrobca) a preukáže sa, že ide o neoprávnenú reklamáciu, napr. nesprávna manipulácia, nesprávna údržba, poškodenie spôsobené užívateľom, si predávajúci vyhradzuje právo prefakturovať kupujúcemu všetky náklady spojené s neoprávnenou reklamáciou (t.j. náklady fakturované treťou stranou – autorizovaným servisom, dopravné náklady a ďalšie náklady vzniknuté predávajúcemu).
  8. Záruka zaniká aj v prípade zásahu osobou, ktorá nie je autorizovaným servisným technikom na opravy daného druhu tovaru. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou, Vis maior / vyššia moc.
  9. Predávajúci sa zaväzuje riešiť reklamácie formou opravy alebo výmeny vadnej časti dielca alebo výrobku, pokiaľ nebude preukázaná neoprávnenosť reklamácie (napr. neodborná obsluha, nesprávna údržba, poškodenie pri preprave, iné vplyvy).
  10. Predávajúci poskytuje kupujúcemu bežnú záručnú dobu zhodnú so záručnou dobou výrobcu produktu, 6-24 mesiacov, pokiaľ výrobca nestanoví písomnou formou v priloženej dokumentácii inak.
  11. Reklamáciu si môže kupujúci uplatniť len v prípade, ak je predmetný výrobok v plnej výške predávajúcemu uhradený v zmysle vystavenej faktúry.
  12. Kupujúci si môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby alebo u predávajúcim určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu bezodkladne doručiť predávajúcemu.
  13. Ak to charakter výrobku umožňuje, kupujúci predávajúcemu (určenej osobe) výrobok odovzdá pri uplatnení reklamácie.
    Ak povaha výrobku neumožňuje doručiť výrobok predávajúcemu (určenej osobe), kupujúci môže pri uplatnení reklamácie požadovať odstránenie vady na mieste, kde sa výrobok nachádza alebo si s predávajúcim (určenou osobou) dohodnúť spôsob prepravy výrobku.
  14. Pri uplatnení reklamácie je potrebné doložiť doklad o kúpe a/alebo záručný list (v prípade, ak bol spotrebiteľovi vydaný).
  15. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie (napr. elektronickou poštou), kupujúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť predávajúcemu bez zbytočných odkladov.
    Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
  16. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť dňom nasledujúcim po dni, kedy bol výrobok na reklamáciu doručený predávajúcemu alebo predávajúcim určenej osobe.
    Lehotu na vybavenie reklamácie nie je možné predĺžiť, ak nie je dohodnuté medzi zmluvnými stranami inak .
    Po jej márnom uplynutí vzniká kupujúcemu nárok na náhradný výrobok alebo vrátenie peňazí za reklamovaný výrobok.
  17. Predávajúci poskytuje zákazníkom podľa svojich najlepších znalostí servis a užívateľsko-technické rady v rámci daných možností a podľa informácií a školení poskytnutých výrobcom.
    Pri nesprávnej manipulácii kupujúceho s tovarom alebo pri jeho nesprávnom používaní nenesie predávajúci žiadnu zodpovednosť za vzniknutú škodu.
  18. Na dodávané výrobky sa vzťahuje záručná doba stanovená výrobcom.
    Na ostatný tovar sa vzťahuje záručná doba v zmysle Obchodného zákonníka.
  19. Reklamáciu na chyby dodania tovaru a na zjavné vady tovaru si musí zákazník uplatniť do 3 dní od dátumu prevzatia tovaru.
  20. Ak nie je medzi predávajúcim a kupujúcim dohodnuté inak, platí ustanovenie Obchodného zákonníka.
  21. Prístroje je možné reklamovať v priebehu záručnej doby, ktorá je uvedená v dokumentácii dodávanej spolu s výrobkom alebo vo faktúre alebo v inštalačnom protokole.
  22. Reklamovaný tovar zaslaný bez predchádzajúceho rokovania s predávajúcim alebo sprievodného listu sa nebude brať do úvahy.
  23. V prípade poškodenia obalu nie je kupujúci povinný tovar od prepravcu prevziať.
    Ak tak urobí, musí všetky reklamácie na obal zaznamenať, urobiť fotodokumentáciu, urobiť zápis do príslušnej dokumentácie prepravcu a kontaktovať predávajúceho bezodkladne, najneskôr však do 24 hodín od prevzatia tovaru od prepravcu.
    Reklamácia sa následne uplatní u prepravcu.
    Ak tak kupujúci neurobí, predávajúci nenesie zodpovednosť za vady obalu ani za prípadný poškodený obsah zásielky.
    Neskoršie reklamácie sa nebudú brať do úvahy.
  24. V prípade neoprávnenej reklamácie si predávajúci vyhradzuje právo požadovať úhradu preukázateľných nákladov, ktoré vznikli v súvislosti s reklamáciou a predávajúci sa zaväzuje tieto náklady predávajúcemu uhradiť.
  25. Kupujúci má nárok na reklamáciu len na výrobky, ktoré boli úplne uhradené v plnej výške tak ako je uvedené na faktúre.

 

9. Zachovanie mlčanlivosti

 

  1. Kupujúci je povinný bezpodmienečne zachovať mlčanlivosť o všetkých informáciách, ktoré sú mu sprístupnené v súvislosti s dodávkami od predávajúceho a ktoré môže považovať s ohľadom na okolnosti jednoznačne za obchodné alebo firemné tajomstvo a ktoré majú byť zachované ako dôverné, s výnimkou informácií, ktoré sú známe z verejných zdrojov.

 

10. Záverečné ustanovenia

 

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok.
    Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke predávajúceho.
  2. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
  3. Predložením objednávky/odsúhlasením ponuky zákazník potvrdzuje, že súhlasí s aktuálnym znením Všeobecných obchodných podmienok.
  4. Všetky nasledujúce dodávky zákazníkovi sa uskutočnia na základe takto zmenených Všeobecných obchodných podmienok.
  5. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 01.01.2024 a nahradzujú predchádzajúce Všeobecné obchodné podmienky.

 

Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť zmlúv uzatvorených medzi predávajúcim a kupujúcim a platia v plnom rozsahu, ak nebolo v zmluve dohodnuté inak.
Akékoľvek iné podmienky platia iba vtedy, ak ich predávajúci písomne potvrdil.
V sporných prípadoch sa postupuje podľa ustanovení zmluvy, Obchodného zákonníka a ďalších súvisiacich predpisov.